Powered By Blogger

Thursday 15 September 2011

Misteri buku shabu2

Assalamualaikum semua. . . .apa khabar ye...he2,

dah lama blog ini tidak di coret pape an.Hm . . . skang ni cam busy skit ,

bukan busy study n busy body tau ,

 busy main da....ha2 , tp yg penting pelajaran tetap di cover.

Kali ini saya ingin ceritakan tentang satu komik yang amat digemari kwn2 saya n saya pun ,

 saya la yang prkenalkan kat diorang ,he2,Komik tu bertajuk lawak Shabu-Shabu ? x pernah dengar ek .

Begini kisahnya , pada suatu hari ketika tengah berjalan2 di hentian saya singgah kat seven eleven ,

 mula2 cari makanan pastu sbb boring pergi la kat2 majalah , 

selalunya cari kreko je tp x jumpa , akhirnya jumpa la 2 

komik iaitu lawak kampus n lawak shabu2,

lawak kampus mmg dah trkenal dengan lwknya yg spontan n 
plek2,

Jadi saya pun trpksa la 'istikharah' kat situ coz nak pilih antara 2 ,last2 shabu2 jd pilihan hati , jgn marah ye peminat lwk kampus ,

Akhirnya eppy la buku 2 sbb dpt tuan yg x ensem ni . . .bila nak buka 2 berdebar gak coz takut x berbaloi,dah la mahal,hu3 .

Akhirnya terbuka juga buku 2 ,tp time mula2 baca kwn2 saya semua pilik eh silap pelikla,he3,
dari luar diorang pasti akan dengar suara orng ketawa kecil,makin lama makin kuat,
diorang curiga n trus serbu bilik,

ALAMAK....kantoi....saya ngah ketawa sorang2 time baca buku 2,Kwn pun tnya nape ni?
saya pun ckp x de pape just a funny book ?


 wah....cakap rojak plak,mcm 2 la dialognya...he4.


akhirnya dia pun tergoda untuk membacanya,tapi kene tggu turn la..x leh la main pintas je,he3.


Akhirnya bermula virus shabu2 di tempat tinggal saya ni . . .semua kwn2 yg rapat jadi minat n antara watak yg plng disukai adalah Mr.bos , Mc King n Keeko .....


Tp yg istimewanya kwn2 saya dah dpt gelaran 2 after baca buku 2,ha2.k    . .. .


da...di....du....

2 comments:

  1. ahakz......
    sempoi abes la che o.......

    kalau ade jilid baru jgn lupe kawtim2 ngan rumate sendiri..hahahaha.......

    ReplyDelete
  2. ha3,momantai . . .asalkan semua dapat gelaran nnti,he3

    ReplyDelete