Powered By Blogger

Thursday 15 September 2011

Ego seorang lelaki


Assalamualaikum . . .kali ini saya ingin mengisahkan ego seorang lelaki terhadap seoarng perempuan.

LELAKI memang trkenal dengan ego yang tnggi malah andai mereka melakukan kesalahan yg memalukan mereka x an mudah unyuk mengakuinya,itulah ego seorang lelaki.

Namun adakalanya lelaki yang terkenal dengan gelaran lelaki sejati merendahkan egonya apabila berada bersama yang disayangi,Ada sesetengah wanita tidak menghargai pengorbanan mereka dengan membuat apa sahaja yang disukai .

Seandainya seorang lelaki yang penyabar itu marah , maka jangan la golongan perempuan ini hanya pandai merajuk sahaja , anda juga perlu menilai diri anda,selama bersama dia pernak ke dia marah,pernah ke dia meninggikan suara,pernah anda mengambil kisah semua teguran yang dia berikan.

Hargailah pengorbanan ego seorang lelaki kerana seadainya dia meningikan semula egonya , maka tiada sebab untuk dia  akan menurunkan semula jikalau orang yang disayangi x menghargainya . Jadi seandainya seorang lelaki itu menanyakan adakah anda syg padanya jgnlah kata boring n ayat biasa ,

Sbb 2 telah menjatuhkan martabatnya agi seorang lelaki yang ego .Susah untuk bertemu lelaki yang ego untuk jadi normal bila bertemu orang yang dia syg n anda beruntung seandai memperoleh lelaki sebegini

Sebuah puisi ku utuskan untukmu ,
Kasih hatiku ,
Seandainya kamu dapat melihat ,
Apa yang terkabur di pandangan mu ,
Engkau tergolong dalam kalangan yang beruntung ,
Sedih hatiku ,
Pilu hatiku ,
Andai kau membutakan padangan yang terkabur ,
Sesungguhnya hanya kerugian yang ku terima ,
Bukanya Cinta yang sehidup semati yg diberi ,
Maka akan ku lepaskan kau pergi ,
Jangan dicari cinta yang lama ,
Kerna diriku bukan sama lagi ,   
Selamat tinggal Kasih  . . . . ; )

Adakah anda mahu ini berlaku , pabila lelaki merajuk maka ia lebih suka diubati berbanding hati wanita , sila jaga hati mereka k . . .Sila tengok video diatas gak sbb ada kene skit2 ngan tajuk ni.
da....di...du....

1 comment: